speaker-photo

Kamila Lachowicz

Trenerka Komunikacji Empatycznej, mediatorka NVC, trenerka biznesowa

Trenerka Komunikacji Empatycznej w nurcie NVC, mediatorka NVC, trenerka biznesowa, wykładowczyni uniwersytecka, liderka, specjalista ds. szkoleń z 15-letnim doświadczeniem zawodowym, podkasterka.

Pasją Kamili jest poszukiwanie sposobów na dogadywanie się ludzi o różnych poglądach. Wspiera w szukaniu rozwiązań wygrany-wygrana.

Jako trenerka wspiera organizacje i zespoły w niej pracujące w usprawnianiu komunikacji, wdrażaniu komunikacji opartej o potrzeby, feedbacku i słuchaniu oraz liderowaniu opartym o budowanie bezpieczeństwa psychologicznego i efektywnej współpracy.

Pracuje grupowo i indywidualnie w podejściu Nonviolent Communication – nurcie komunikacji opartym o fakty, uczucia, potrzeby i prośby, którego celem jest budowanie płaszczyzny porozumienia, szukania rozwiązań pasującym stronom oraz wspierania środowiska pracy bezpiecznego psychologicznie.

Doświadczenie zawodowe i przygotowanie trenerskie zdobywała jako liderka zespołów (branża finansowa), jako trenerka wewnętrzna (branża IT) i zewnętrzna freelncerka. 

Prowadzi podcast “Kwadrans z Empatią w biznesie” i szerzy ideę empatii i sztuki słuchania w biznesie. 

Specjalizacje: komunikacja, feedback, zarządzanie zespołem, teambuliding, kreatywność, produktywność, integracja.

12:40 - 13:10

Piątek 17.05.24 Południe

Model efektywnego słuchania. Moc empatii w biznesie.

Jeśli słyszałaś, że empatia i emocje nie są potrzebne w biznesie, to ten warsztat może zmienić twoje nastawienie.

Empatia w nurcie Nonviolent Communication (Porozumienie bez Przemocy) dotyczy bowiem takiej komunikacji z drugim człowiekiem, by za jego uczuciami odkrywać potrzeby. By za tym, co mówi, niezależnie od tego, jak to robi i jakich używa słów, odkrywać uniwersalne wartości, dzięki którym możemy sie dogadać.

Model słuchania w nurcie NVC to model oparty o cztery kroki:

obserwacje

uczucia

potrzeby

działania i prośby

Kiedy skupiamy się na tym, co się naprawdę wydarzyło i co w rzeczywistości jest ważne dla drugiego człowieka poniekąd odkładając na bok, jak coś mówi, możemy odkryć, że często zależy nam na tym samym.

Empatia NVC w biznesie to przede wszystkim widzenie drugiego człowieka, z jego pasjami, motywacjami, wątpliwościami, wyrzutami. Widzenie autentyczności.

Magicznym składnikiem jest działanie. Na końcu bowiem jest zmiana., ruch. Mówimy i słuchamy po to, by coś się zmieniło, by coś ruszyło, by życie było lepsze. Także w pracy.