
Kamila Lachowicz
Trenerka Komunikacji Empatycznej w nurcie NVC, mediatorka NVC, trenerka biznesowa, wykładowczyni uniwersytecka, liderka, specjalista ds. szkoleń z 15-letnim doświadczeniem zawodowym, podkasterka.
Pasją Kamili jest poszukiwanie sposobów na dogadywanie się ludzi o różnych poglądach. Wspiera w szukaniu rozwiązań wygrany-wygrana.
Jako trenerka wspiera organizacje i zespoły w niej pracujące w usprawnianiu komunikacji, wdrażaniu komunikacji opartej o potrzeby, feedbacku i słuchaniu oraz liderowaniu opartym o budowanie bezpieczeństwa psychologicznego i efektywnej współpracy.
Pracuje grupowo i indywidualnie w podejściu Nonviolent Communication – nurcie komunikacji opartym o fakty, uczucia, potrzeby i prośby, którego celem jest budowanie płaszczyzny porozumienia, szukania rozwiązań pasującym stronom oraz wspierania środowiska pracy bezpiecznego psychologicznie.
Doświadczenie zawodowe i przygotowanie trenerskie zdobywała jako liderka zespołów (branża finansowa), jako trenerka wewnętrzna (branża IT) i zewnętrzna freelncerka.
Prowadzi podcast “Kwadrans z Empatią w biznesie” i szerzy ideę empatii i sztuki słuchania w biznesie.
Specjalizacje: komunikacja, feedback, zarządzanie zespołem, teambuliding, kreatywność, produktywność, integracja.
Piątek 17.05.24 Południe
Model efektywnego słuchania. Moc empatii w biznesie.
Jeśli słyszałaś, że empatia i emocje nie są potrzebne w biznesie, to ten warsztat może zmienić twoje nastawienie.
Empatia w nurcie Nonviolent Communication (Porozumienie bez Przemocy) dotyczy bowiem takiej komunikacji z drugim człowiekiem, by za jego uczuciami odkrywać potrzeby. By za tym, co mówi, niezależnie od tego, jak to robi i jakich używa słów, odkrywać uniwersalne wartości, dzięki którym możemy sie dogadać.
Model słuchania w nurcie NVC to model oparty o cztery kroki:
obserwacje
uczucia
potrzeby
działania i prośby
Kiedy skupiamy się na tym, co się naprawdę wydarzyło i co w rzeczywistości jest ważne dla drugiego człowieka poniekąd odkładając na bok, jak coś mówi, możemy odkryć, że często zależy nam na tym samym.
Empatia NVC w biznesie to przede wszystkim widzenie drugiego człowieka, z jego pasjami, motywacjami, wątpliwościami, wyrzutami. Widzenie autentyczności.
Magicznym składnikiem jest działanie. Na końcu bowiem jest zmiana., ruch. Mówimy i słuchamy po to, by coś się zmieniło, by coś ruszyło, by życie było lepsze. Także w pracy.